Persoane interesate

sâmbătă, 21 ianuarie 2012

PENTRU ROMANI DE PRETUTINDENI-George de Podoleni

Spuneţi-mi, n-aţi văzut cumva o ţară ?
Am fost plecat vreo 4 ani pe-afară;
Azi am venit şi-o caut cu ardoare,
Dar n-o găsesc şi-n suflet rău mă doare.

O caut peste tot, am fost şi-n sate,
Ogoare plâng în buruieni lăsate,
Înspre păduri, potecile uitate
M-au rătăcit într-un pustiu de cioate.

 

Acasă poarta nu e zăvorâtă,
Căci mama tot mai iese şi se uită;
Atâta dor i-a mai rămas pe lume,
Feciorii să-i mai strige iar pe nume.

Moşneagul iese-n cale şi-o întreabă:
"Vine? La anul, cred! Acu-i la treabă,
La noi în ţară-i multă sărăcie.
Ştiu ei - că de-or veni, la ce să vie?!"

Spuneţi-mi, n-aţi văzut cumva o ţară
Cântată de poeţi odinioară,
Cu ochi de cer şi plină de verdeaţă?
Am fost şi-am căutat-o şi la piaţă.

Acolo nu era, de bună seamă,
Că prea o înjurau români de mamă;
Harbuzul, pătrunjelul, biata prună,
Erau culese parcă de pe Lună!

Chiar, voi nu aţi văzut pe jos o ţară,
Călcată în picioare şi murdară?
Ce-aveţi cu ea? Nimica nu vă cere,
Eu o declar singura mea avere!
♥♥♥
PENTRU ROMANI DE PRETUTINDENI
Il rog pe cititorul care a postat-o la comentarii sa imi spuna daca stie cine a scris aceasta poezie .Multumesc 

2 comentarii:

  1. Se-ntoarce Dumnezeu in Romania,
    Trecand prin vama, fara pasaport!
    S-alunge pe tirani si tirania,
    Sa ne aduca-n tara omenia,
    O marfa ce-am vandut-o la export.

    Se-ntoarce Dumnezeu in Romania -
    In tara Lui de care I-a fost dor
    Caci L-am chemat cu totii in agonia
    Acelor ore cand veni urgia,
    Ingenunchiati, smeriti, sub tricolor.

    Se-ntoarce-n tara Domnul, sa ne spele
    Si sa ne-nvete sa traim frumos.
    Noi vrem un Dumnezeu de vremuri grele
    Si-apoi sa plece dincolo de stele
    Ca stim noi ce sa facem aici jos.

    Se-ntoarce-n tara Domnul cu Scriptura -
    Ca sa ne-nvete viata de crestini;
    Dar ateismul si nomenclatura
    Si-au transformat subtil coloratura
    Si -I impletesc din nou cununi de spini.

    Cu darul de iubire si dreptate
    Se-ntoarce Dumnezeul Preainalt;
    Sa nu mai fie-n tara strambatate,
    Nici comunism si nici securitate,
    Sa nu mai moara tineri pe asfalt.

    Sta Dumnezeu la poarta, Romanie-i
    Dar cine Ii va spune: "bun venit!"?
    La Parlament si la Presedentie
    Se-aproba legi, se vrea democratie,
    Dar, Numele Lui nu e pomenit.

    Te cheama Creatorul azi, nu maine,
    In ceasul de destin hotaritor -
    Sa-ti franga-n dar a invierii paine;
    Acum ori niciodata poti romane
    Sa ai un Dumnezeu si-un viitor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc , am facut modificarile .

    RăspundețiȘtergere