Persoane interesate

marți, 26 iulie 2011

Monumentul Mihai Viteazu -Turda


O durere ascutita imi strabatu inima, in momentul primului pas facut in parc.
Aceleasi  alei aceiasi copaci chiar si acelasi gard viu , dar o tacere apasatoare domnea , parcul care altadata era plin de voie buna.
Nici o data nu a fost un parc prea fregventat decat de familial  venite la iarba verde si de soldatii in termen de mai demult.
La o privire mai atenta am constatat ca toate bancutele au disparut , si chiar foisoarele care erau de cand sa facut parcul , au disparut  si panourile pe care scria odinioara date istorice despre diferiti voievozi.
Inima mi se strangea cu fiecare pas , pe care il faceam in interiorul parcului , si vede-am la fiacare doi metri  tablite pe care scria ,,nu asculta muzica , nu calca iarba , nu bate mingea , nu face plaja , loc de recreere …’’
Problema este ca unde sa te recreezi , fara nici o banca pe care sa te asezi si fara posibilitatea de a te plimba printre copaci? Cam ce ai putea face sa te relaxezi ?
Am descoperit mai tarziu dupa inca cativa pasi … Chiar langa monumental lui Mihai Viteazu sa ridicat falnica o manastire . Si atunci am inteles de ce veselul parculet de alta data sa transformat intr-un  parc fara viata in care cica ar trebui sa te recreezi  stand in picioare ,si nefacand nimic.
Am stat nu mai mult de 15 minute timp in care am vizitat si manastirea si aleile parcului , apoi cu durere in suflet am parasit parcul .
Cand am sa mai  merg acolo ?Cred ca niciodata , sau poate cand inima mi se incarca de dorinta revederi unui loc care altadata ma facut sa ma simt bine si ma facut sa simt fiorul primei iubiri.

3 comentarii:

  1. Isi intind tentaculele cam peste tot, pe unde se poate, din pacate; chiar nu se gaseau alte locuri? parcul trebuie sa ramana parc, mai ales atunci cand afirmi ca te preocupa "comfortul si viitorul cetatenilor"; pare un parc atat de frumos; un parc nu ar trebui sa aiba restrictii, pentru ca nu asta inseamna relaxare;am putea avea mai multa incredere in oameni si in felul lor de a se purta;copiii prea neastamparati si galagiosi? asa sa fie, cum si noi am fost; te mai intrebi de ce nu mai sunt banci? tocmai ca oamenii sa fie tinuti deoparte; si ma gandeam ca daca tu nu ai stiut de o constructie in acel parc, nici altii nu au stiut; ceea ce nu suna bine; numai amintirile tale frumoase sa nu le dai uitarii...

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum cred ca iti dai seama de ce eram asa suparata si ma luat valul.........
    Este asa frustrant cand vezi ce se intampla, cand vezi cum iti este ingradita treptat ,treptat asa zisa libertate....
    Un par plin alta data .....acum gol si mai pustiu decat un cimitir
    Si totul pentru ca ,si in vreme de criza pentru costruirea de manastirii si bisericii se gasesc bani dar pentru a face ceva constructiv pentru a ajuta oamenii in adevaratul sens al cuvantului nu.
    Se taie salarii , pensii , se dau afara oameni dar ridicam BISERICII........PENIBIL

    RăspundețiȘtergere
  3. Lasa treaba aia :d ca nu aia ne poate opri din ce gandim si mai ales din ce simtim; ce se intampla cu constructiile astea de biserici peste tot, oriunde, fara numar, nu face decat sa imi intareasca ideea ca biserica, de orice fel ar fi ea,obtine mereu tot ce vrea; si cred ca de ei ar trebui sa ne fie mai teama, decat de politic;

    RăspundețiȘtergere